Vart är världen på väg??

Posted: 2008-09-20 by Alvmarken in Etiketter:
2

Det är ju fan inte sant hur det är på väg att gå överstyr med världen och människosläktet.
Inte en dag går utan att man läser om eländes elände vart man än vänder sig. Att läsa kvällstidningar är snart omöjligt om man vill slippa undan eländet. Jag vet att man inte
bara ska blunda för hur det är ställt i världen, men ibland blir det bara för mycket och man
orkar inte ta in mer... för då orkar man inte mer själv.


Att vuxna människor gör varann illa är inte okej, inte alls, men ändå inte lika förbannat fördjävligt hjärteslitande att se och läsa om som barn som far illa, oavsett vad barnen utsätt för.
Fy fan säger jag! Profit som styr över barns liv, vuxna som hämnas på andra vuxna genom barn, vuxna som utnyttjar barn i krig för att de själva är så förbannat fega, barn som litar på vuxna men utsätts för övergrepp... ibland undrar jag om inte det vore bäst om nån högre makt bara gjorde slut på allt.

Så slipper vi göra det själv, långsamt och plågsamt.

Andra bloggar om: , ,

Twittra om detta

2 kommentarer:

  1. Anonym says:

    Jag håller med. Vissa dagar skiter jag i att ens se på eller läsa nyheterna. Det blir för mycket göttande i allt elände och jag tror inte det är nyttigt. Kul att du bloggar förresten, har redan haft lite nytta av vissa av dina inlägg gällande datorer. Kram! /Anna

  1. Alvmarken says:

    Ja visst är det sorgligt att man inte kan kolla på nyheter eller slå upp en tidning utan att få någons tragedi kastad i ansiktet.
    Att det rapporteras är väl i sak ok, problemet är att det är mer regel än undantag nuförtiden. God damn homo sapiens, skärp dig!