Outfit

Posted: 2006-11-07 by Alvmarken in Etiketter:
0


Dagens outfit

Är inget mindre än vad jag hade på mig på väg till jobbet imorse.

Eftersom vi blivit förärade med snö här i Dalarna kändes det inte så främmande att leta fram de gamla hederliga skidorna, som jag ärvt efter farfars far (som åkte Vasaloppet med dem redan på 30-talet på rekordtiden 10:10).

Stavarna är av något modernare slag. Det är bambustavar från sent 60-tal.

Kläderna är också ärvda fast inte av mig. Det var nån annan som ärvde dom och som gav dom till Myrorna, där jag köpte dom. Äppelknyckarbyxor och randig pulloverkofta med tillhörande strumpor, väldigt chict. Pjäxorna är ombyggda långfärdsskridskor som jag kom över på en auktion i Färnäs (utanför Mora för er som inte är från trakten). Det fina med dom är att det är lika lätt att bygga tillbaka dom till långfärdsskridskor igen :) En helt otrolig innovation om ni frågar mig.

Undrar ni varför jag ser så glad ut? Det är för ju för att jag är på väg till jobbet!

Twittra om detta

0 kommentarer: