Kan inte hålla mig längre...

Posted: 2006-10-20 by Alvmarken in Etiketter: ,
0

Måste få vädra lite politiska åsikter fastän jag kanske inte borde.

Är det bara jag som undrar vad det är som håller på att hända?
Helt plötsligt blir man överöst av den ena politiska skrällen efter den andra (ja.. även avgående ministrar räknas).
Till skrällar hör även budgetpropositionen, regeringens infasning och tystheten från resten av alliansen.

Så vad är det jag undrar över då?
1. Är det nån i din bekantskapskrets som öppet (så här i efterhand) medgett att han/hon röstat på alliansen? Min teori (åtminstone om man bor på landsbygden) är.. NÄ. Det är ingen som vågar.
2. Är det bara jag som tycker att det är märkligt att regeringen föreslår skattelättnader och/eller -förändringar som mest påverkar höginkomsttagare?
3. Är det bara jag som tycker att den nya regeringen går på som Mike Tyson på syra?
4. Är det bara jag som undrar vad som hände med resten av alliansen? Man har inte hört många knyst från Leijonborg, KD-nissen Göran vad-han-nu-heter och Olofsson (kanske mest för att det är andra som stjäl fokus).

Har säkert fler funderingar men har inte riktigt tid att yttra allihop här. Dessutom blir jag bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på alltihop. Det är svårt att skriva vettigt när man är förbannad.

Vissa förslag i budgeten kanske är nödvändiga och till och med bra men många är ren idioti.
Men det är inte helt oväntat att en ny ultra-höger-moderat-regering (för resten av alliansen verkar ha fått tunghäfta) slänger ihop en budget som gynnar dem själva. I och för sig inte helt olikt den gamla socialdemokratiska regeringen ;)

Har hört att många anser att den nya politiken gynnar männskort som förvärvsarbetar men jag vet inte jag. Visst är den kanske bra vid första anblicken men börjar man rota lite i den tycker åtminstone jag att den inte riktigt håller måttet.
T ex... sänkt inkomstskatt. Låter väl bra? Men vad är det som ska betala för den skattesänkningen (för staten måste ju fortfarande dra in pengar)?
Jo, bort med avdrag för fackavgifter, sänkt a-kasseersättning, sänkt sjuklön och så vidare.

Det funkar ju så länge man inte blir/är arbetslös, men man får passa sig så att man inte hamnar där.
Blir man sjuk kan man lika gärna gå och jobba ändå, för det blir så in i helvete dyrt att vara sjukskriven så det har man inte råd med. Läste nånstans att nån tyckte att om man åkt på vinterkräksjukan skulle man åka till jobbet ändå men ta med sig kräkhinken... lät som en bra idé. Förhoppningsvis smittar man ner någon som röstade på alliansen.

Jag vet att många kommer att tycka att jag är en idiot men det skiter jag i.
Ni får tycka vad ni vill och jag får tycka vad jag vill.

Just nu känner jag för att slänga på mig fredagsoutfiten och slänga i mig en liter vin eller liknande. Här kommer därför dagens outfit. Orkar inte göra ett särskilt inlägg för den.


Fredags-outfiten

Nåt att få till den rätta fredagsstämning med.
En rosa-vit tröja och en chic liten jeanskjol.
Helt rätt på firmafesten, förfesten och ravepartyt (för såna anordnas väl fortfarande?).

Observera att jag i sann rå-feminist-anda (jag drar alla rå-feminister över en kam och har dessutom fördomar om dom ;) inte heller rakar benen.

String-boxern sitter som gjutet under kjolen och skär in bara en aning obehagligt.

Obs! Tjejen i bakgrunden har fått tag i (eller snott) Reinfeldt gamla slips. Kanske ett klipp på Tradera eller Blocket?

Ha en bra helg!

Twittra om detta

0 kommentarer: