Bättre sent än aldrig?

Posted: 2006-04-24 by Alvmarken in
0

Läste en debattartikel från Global Kommunikation imorse i Computer Sweden. Intressant.
Jag skrev ungefär ett liknande inlägg här på bloggen för lite mer än ett år sen där jag skrev:

"Själv tror jag att lägre priser skulle stimulera till att fler köpte albumen.
Varför kopiera ett album från nätet när jag kan köpa det "original" för en 50-lapp?"
Läs hela mitt inlägg.

Så jag tycker det är lite smålustigt att Global Kommunikation först nu "tycker till" i frågan.
Det är väl i och för sig bra att fler uttrycker sin åsikt om skivindustrins hysteriska prissättning, men det är så dags nu, när den värsta debatten om fildelning och piratkopiering är över.
Hade Global Kommunikation funnits för ett år sen (vilket de kanske gjorde, det framgår inte av deras hemsida), kanske de hade kunnat få än bättre mediautrymme för sina åsikter. Nu var det knappt att jag höjde ögonbrynen. Fast sen när jag hittade mitt gamla inlägg blev det lite roligare :)

Fast de har ju bra poänger.

  • Artister borde kunna sänka sina löner, åtminstone de som tjänar hänsynslöst mycket pengar. Det borde vara mer rimligt att ha en månadslön på t ex 30000 - 40000 kr.
    Hur många hus och bilar måste man ha egentligen?
  • Moms borde avskaffas på kultur (eller åtminstone sänkas till 6% precis som böcker).
  • Sänk priserna på CD-skivor och DVD-skivor. 50:- borde väl räcka?

Twittra om detta

0 kommentarer: