Pokerträsket

Posted: 2007-05-07 by Alvmarken in Etiketter: ,
0

Trodde för några år sen att poker var en modefluga som skulle komma och gå relativt obemärkt, men ack så fel jag hade. Dessvärre har jag själv fastnat i pokerträsket, nåt jag trodde var omöjligt.

Faktum är att det är rätt kul och man behöver inte spela för pengar för att det ska vara roligt.
Jag har i och för sig slutat spela med "låtsaspengar" och gått över till riktiga pengar. Jag tycker själv att jag är en förnuftig spelare som inte spelar bort mer än jag har råd med. Jag har t ex hållt mitt pokerspelande igång de senaste månaderna på i princip ingenting (mindre än $10).

Jag är ingen bra matematiker och mitt minne är rent ut sagt uselt, dessutom är jag dålig på att bluffa och läsa motspelarna så förutsättningarna är inte de bästa, men det går ändå rätt okej.
Kanske har jag bara tur men det kan jag leva med :)

Förhoppningsvis kan jag dra till med nån liten turneringsvinst framöver så att jag får göra om frugans kusins bedrift och åka till WSOP (hahaha.. den chansen är ju minimal).

Jag är i alla fall mäkta impad av hans merit, det är få "amatörer" som får spela VM i poker!

Fast snart är väl killen att betrakta som pokerproffs, han verkar inte göra annat.

Hoppas ni slipper undan pokerträsket för det är farligt lätt att ramla dit.

Twittra om detta

0 kommentarer: