Mera bredband

Posted: 2005-04-01 by Alvmarken in
0

Nu, äntligen, fungerar bredbandet!

Det tog leverantören 29 arbetsdagar att fixa så att mitt bredband fungerar.
Grattis leverantören!

Om de som jobbar med support åt min leverantör har någon yrkesstolthet kvar blir jag förvånad.
Har nog aldrig varit med om en first-line support som varit så ineffektiv och otillmötesgående.

Fel 1:
Supportpersonalen försöker skylla problemet på mig.

Fel 2: Teknikern som gjorde hembesök konstaterade att linan inte fungerade, bytte modem för att förvissa sig om att det inte var modemet det var fel på (samma modemmärke och modell för övrigt) och konstaterade återigen att linan inte fungerade. Han felanmälde då detta till Teracom.

Fel 3: Teknikern ber supporten hos leverantören att höra av sig till mig när Teracom felsökt i telestationen, vilket de såklar inte gör. När jag ringer och frågar hur det går (en vecka efter teknikerbesöket) påstår personen jag talar med att ett nytt modem av annan modell skickats till mig 2 dagar tidigare.

Fel 4: Modemet dyker inte upp så ytterligare en vecka senare ringer jag supporten och frågar om de skickat modemet med cykelbud. Personen i supporten kollar med leveransavdelningen och återkommer med beskedet att det blivit nån missuppfattning och att inget modem skickats överhuvud taget. Däremot skickas det ett på momangen lovar han.

Fel 5: Mitt i denna röra dyker det upp en faktura från leverantören som vill ha betalt för bredbandsuppkopplingen jag har.... ?!? Ursäkta?
Jag ringer kundtjänst och påtalar att jag har minsann ingen bredbandsuppkoppling, inte än i alla fall. De skjuter fram sista betalningsdatum till 30/4... schysst!
Dessutom har de mage att påstå att min anslutning blev aktiverad 8/2 när jag i själva verket fick modemet den 17/2 (vilket i sig är halvt otroligt eftersom de i beställningsbekräftelsen lovar att modemet skickas ut i GOD TID INNAN abonnemanget aktiveras).

Fel 6: Efter ytterligare några dagars väntan på nytt modem dyker det äntligen upp en avi i brevlådan. Jag slänger mig i bilen och åker och hämtar.... ett likadant modem som jag redan provat 2 st av... här nånstans tappar jag helt förmågan att bli arg. Blir bara uppgiven och ledsen.

Fel 7: Jag ringer såklart supporten igen och ber snällt om att få ett annat modem av annan modell skickat till mig eftersom de 3 jag redan har provat inte funkar. Killen jag talar med ber om ursäkt för hur hela ärendet hanterats och lovar att se till att nånting drastiskt görs.

Så nu, har det äntligen dykt upp ett modem av samma märke men av annan modell.
Och kan ni förstå, det funkar!
Tänk om dom kunde gjort rätt från början vad enkelt allt hade varit.

Twittra om detta

0 kommentarer: