Läste Hägglunds tal..

Posted: 2012-01-27 by Alvmarken in Etiketter:
0

till KD-kongressen idag. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Läs hela talet här:
http://www.kristdemokraterna.se/Personsidor/GoranHagglund/Tal/120127Vasteras

Vore det inte en mer rättvisande bild av verkligheten om han åtminstone tänkte lite innan han talade?
Citat Hägglund "Vi är alliansens sociala röst. Vi är idépartiet Sverige behöver mer än någonsin."
Mmm.. om man vill tvångssterilisera människor kanske. Kanske om man vill privatisera vården ännu mer vilket troligen leder till detta.

Mer citat: "Och för alla er där ute som alltjämt undrar vilka verklighetens folk är, lånar jag idag Ohlssons definition: Det är de som kan gå igenom ett helt liv utan att ha sett experimentteater, och ändå bli riktigt bra människor."

Menar Hägglund att alla vänsteranhängare (om man ska tro Bengt Ohlssons definition av kulturutövare) inte gör annat än att kollar på experimentteater? Jag känner mig som en hyfsat normal och vanlig person. Jag har aldrig kollat på experimentteater. Känner mig inte särskilt konstnärlig heller. Men jag har ändå hjärtat till vänster och tror att jag är en rätt bra människa trots det. Eller kanske tack vare...


Nästa citat: "På bara några år har antalet barn och unga som använder antidepressiva läkemedel ökat med mer än 30 procent. Antalet självmordsförsök bland unga har ökat med 40 procent under 2000-talet"
Min kommentar: Och vad tror vi det beror på? Allianspolitik kanske? Hint, hint, nudge, nudge!
Säger bara en sak.. ungdomsarbetslöshet.

Citat "Många av vänsterblockets politiker – och en del andra förresten - låtsas att barn inte behöver sina föräldrar så särskilt mycket."
Var får han allt ifrån? Har inte Vänsterpartiet nyss gått ut och sagt att vi strävar efter att vi ska införa 6 timmars arbetsdag? Kan det vara för att vi tror att människor behöver mer tid med familj och vänner (där även barn får anses ingå), bland annat?



Citat "Kristdemokraterna ska vara det parti som alltid påminner om att människor är viktigare än saker, till och med viktigare än pengar."
Nähä? Till och med viktigare än pengar. Det säger allt tycker jag.
Är inte detta redan en självklarhet? Det är det iaf för oss i Vänstern.

Citat Hägglund: "Samtidigt har antalet apotek ökat med 30 procent".
Fakta: "Trots att det alltså tillkommit 317 nya apotek, har tillgängligheten, definierat som andelen svenskar med mindre än 5 minuter till närmsta apotek, endast ökat med ynka 1 procent, från 73 till 74 procent. Känn på den: 317 nya apoteket – 1 procents ökad tillgänglighet."
Ökningen har således väldigt lite påverkan på "verklighetens folk".

Avslutningsvis. Vill ni kolla när Hägglund och andra dårfinkar uttalar sig om saker de inte vet nåt om? T ex verkligheten.
Kolla då på denna sändning från SVT Forum imorrn.
Eller så gör ni som de flesta andra. Gör nåt annat mycket trevligare.

Har vi lite tur ramlar KD ur riksdagen nästa val.

Twittra om detta

0 kommentarer: