Nytt företag att passa sig för?

Posted: 2010-12-14 by Alvmarken in Etiketter:
0

Blev idag uppringd av ingen... När jag svarade var det bara tyst och sen bröts samtalet efter några sekunder.
Jag kollade upp vem som ringt och såg att det var Vendator.
Det verkar vara många som blir uppringda av detta företag utan attnån att prata med.
Verkar även finnas folk som inte tycker dom är så bra som arbetsgivare.

Det tråkiga är att callcenterföretag ibland (eller ofta beroende på vem du frågar) inte är så seriösa i sitt sätt att bearbeta kunder. De använder många gånger autouppringning till potentiella kunder och om det inte finns någon ledig säljare som kan ta samtalet så lägger de bara på.
Vendator har också en representant i styrelsen för Sveriges Callcenter Förening.
Vet inte om det är bra eller dåligt.

Det finns många jobb att söka på företaget om man är intresserad. Dom verkar dock ha en rätt hög omsättning på personal. Vet inte om det är normalt för branschen men nåt säger mig att det är det.

Personligen tycker jag att telefonförsäljare är rätt jobbiga. Jag förstår att de har ett jobb att sköta, men måste de ringa mitt i maten och fråga om jag har tid att delta i en undersökning som bara tar några minuter? Jag har aldrig tid att delta i en undersökning om det inte är SIFO eller SCB som ringer, och dom ringer sällan. SCB brukar skicka ut sina undersökningar med post. Det känns lite mer genomarbetat och strukturerat. Sen tycker jag att det är rätt märkligt att telesäljarna numera nästan alltid vill att man ska delta i en undersökning och sen när man är klar så förklarar de (jodå, jag har begått misstaget att delta i en undersökning) att man som tack för att man ställde upp får en prenumeration på något och när man frågar om prenumerationen är gratis och sägs upp med automatik när prenumerationstiden är över så säger de nåt i stil med "nja, alltså du får betala endast 49,90 för portot och sen måste du säga upp prenumerationen minst 3 månader innan tiden går ut annars förlängs den autmatiskt i 24 månader".
Yeah, right, som att jag kommer att komma ihåg att säga upp prenumerationen. Det är därför jag aldrig är med i bokklubbar, filmklubbar, har prenumerationer på tidningar eller kalsonger. Jag glömmer att säga nej till månadens bok och jag glömmer att säga upp prenumerationerna. Been there, done that. Men det är en annan historia.

Twittra om detta

0 kommentarer: