Posted: 2008-12-23 by Alvmarken in
0

Testar ett nytt bloggverktyg, w.bloggar, för att kunna posta utan att behöva öppna blogger.com. Det kan ju vara trevligt.
Vid första anblicken ser det helt ok ut. Men frågan är hur bra det funkar i det långa loppet?

En sak som jag redan stör mig på är bristen på bilduppladdning till Blogger. Man måste ladda upp bilder till en FTP-server vilket liksom förtar hela bloggskrivandet eftersom inte alla har ett FTP-konto. Man kan använda Bloggers FTP men då måste man också gå tillbaka till att köra i "klassiskt Blogger-läge", vilket ytterligare förtar hela idén. Men har man ett FTP-konto så fungerar det säkert bra. Men jag som inte vill ha mina bilder på nån FTP utan ha dom hos Blogger (eller egentligen om man ska vara riktigt noga hos Googles Picasa-tjänst) får leva med att logga in på Blogger och lägga in bilderna separat. Trist!

Nu ska jag bekanta mig ytterligare med w.bloggar och hoppas att det blir en mer angenäm bekantskap än första 10 minutrarna varit.

Det mest positiva hittills är att jag kan posta till alla Blogger-bloggar som är knutna till mitt Google-konto. Det är ju rätt bra. Allt på ett ställe liksom.

Hörs!

Twittra om detta

0 kommentarer: