Dagens Mac-tips! Scroll Lock och Excel

Posted: 2014-11-14 by Alvmarken in Etiketter: , ,
1

Hej!

Tänkte bara förmedla ett tips som jag själv länge sökt information om men inte hittat något om nämligen detta.
I Excel 2011 för Mac har jag lyckats aktivera Scroll Lock, dvs när jag trycker på piltangenterna så rullar jag hela fönstret i Excelarket istället för att hoppa mellan cellerna.

Efter mycket om och men lyckades jag testa mig fram till att om jag trycker Command+Shift+F14 så aktiverar och inaktiverar jag Scroll Lock. Lyckan är total!

Sökord: Excel 2011, Mac, Macbook Pro, Scroll Lock

Twittra om detta

1 kommentarer:

  1. Alvmarken says:

    Fan va gött att jag dokumenterade detta. Har precis suttit och letat själv efter en lösning och så hittar jag den på min egen blogg. Fantastiskt!